KFUM-Spejderne på Ærø

A Scout is never taken by surprise: He knows exactly what to do when anything unexpected happen.

Forholdsregler til inddæmning af smitterisiko

12. marts 2020 · Ikke kategoriseret · Skrevet af akela

Kære KFUM-Spejder

Set i lyset af udmeldingen fra myndighederne her til aften onsdag d. 11. marts 2020 vedr. yderligere tiltag for at inddæmme corona viruset i Danmark, vil vi med denne ekstra nyhed meddele, at KFUM-Spejderne lukker ned for al spejderaktivitet lokalt såvel som nationalt frem til d. 30. marts.

Det betyder at spejdermøder, kurser, weekendture og andre arrangementer aflyses i denne periode.
Vi vil bede jer alle om at kommunikere dette til forældre og andre der skal have denne information, ligesom deltagere på ture og andre arrangementer skal have at vide, at arrangementer der skulle afholdes i perioden fra i dag og frem til og med d. 29. marts ikke gennemføres.

Vi vil vende tilbage med nyt igen i løbet af næste uge, eller hvis der skulle komme yderligere indskærpelser, der har betydning for os som spejderbevægelse.

Alle udmeldinger fra KFUM-Spejderne vedrørende coronavirus kan læses på spejdernet.dk ligesom man med fordel kan orientere sig på coronasmitte.dk. På spejdernet.dk kan man finde kontaktoplysninger til kriseberedskabet og til alle medarbejdere, som man er velkomne til at kontakte, hvis der er spørgsmål af nogen art.

Administrationscentret vil indskrænke åbningstiderne, da medarbejderne generelt vil arbejde hjemme.
Vi opfordrer alle vores medlemmer til at følge de anvisninger, som de offentlige myndigheder kommer med, og ved fælles hjælp håber vi, at vi hurtigst muligt kan vende tilbage til en normal spejderhverdag igen.

På godt på hinanden og jer selv i den kommende tid.

Peter Stubkjær Andersen, Stine Kirk Jensen og Thomas Lynderup Kirkeskov
        Formand,